Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Τι μας προσφέρουν τα ζώα (Μακέτα)


Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος κίτρινο 1m × 0,70cm , πατρόν για την αγελάδα, πατρόν για το πρόβατο, πατρόν για την κότα, πατρόν για το γουρούνι, πατρόν για την μέλισσα, πατρόν από τα προϊόντα που παίρνουμε από κάθε ζώο (αυγά, κρέας, γάλα, βούτυρο κ.λ.π.), πατρόν από τα μέρη που ζουν (στάβλος, κοτέτσι, κ.λ.π.), ριζόχαρτο, κόλλα στικ – κόλλα ρευστή - ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο. Χρωματίζουμε τις φιγούρες και τις κόβουμε. Κολλάμε σαν βάση πάνω στο κίτρινο χαρτόνι την αγελάδα, το γουρούνι, την κότα, την μέλισσα και το πρόβατο. Ετοιμάζουμε τα μέρη που ζουν (τα σπιτάκια τους) και τα προϊόντα που μας προσφέρουν. Τα κόβουμε για να τα μοιράσουμε αργότερα στα παιδιά.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το κίτρινο χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Κάνουμε το μάθημα γύρω από την μακέτα. Ρωτάμε τα παιδιά ξεχωριστά για ένα-ένα ζώο. Που μένει, τι τρώει και τι μας δίνει που μπορεί να μας είναι χρήσιμο. Ανάλογα, όποιο παιδί βρίσκει κάτι, τότε του δίνουμε το προϊόν και το κολλάει. Συνεχίζουμε έτσι μέχρι να ολοκληρώσουμε για όλα τα ζώα.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Φάτνη (Μακέτα)

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος μαύρο 1m × 0,70cm, πατρόν για την φάτνη, πατρόν για την πόλη της Βηθλεέμ, πατρόν για Παναγία – Ιωσήφ – Χριστό, πατρόν για μάγους, πατρόν για βοσκούς, πατρόν για ζώα, πατρόν για άστρο, αυτοκόλλητα χρυσά αστεράκια, ριζόχαρτο, μαρκαδόρος χρώματος λευκό, κόλλα στικ – κόλλα ρευστή - ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο. Χρωματίζουμε τις φιγούρες και τις κόβουμε. Κολλάμε σαν βάση πάνω στο μαύρο χαρτόνι την φάτνη και την πόλη της Βηθλεέμ. Με τον άσπρο μαρκαδόρο σημαδεύω που θα κολλήσουν τα παιδιά τα αστεράκια. Τα κόβουμε για να τα μοιράσουμε αργότερα στα παιδιά.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το μαύρο χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας είναι γύρω από την μακέτα και κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Κολλάνε πρώτα την Παναγία, τον Ιωσήφ και τον Χριστό μέσα στην φάτνη. Τοποθετούνε τους μάγους, τα ζώα γύρω από την φάτνη και τους βοσκούς. Κολλάνε στο κέντρο πάνω από την φάτνη το άστρο και τέλος κολλάνε τα αστεράκια πάνω στα σημαδάκια που έχουμε κάνει.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

28η Οκτωβρίου (Μακέτα)

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος γαλάζιο 1m × 0,70cm, χαρτόνι Α4 χρώματος γκρι, χαρτόνι Α4 χρώματος μπεζ, χαρτόνι Α4 χρώματος κίτρινο, χαρτόνι Α4 χρώματος λευκό, ριζόχαρτο, λευκός μαρκαδόρος, πατρόν για παιδάκια, πατρόν για σημαίες, πατρόν για δέντρα, πατρόν για ήλιο, πατρόν για σπίτια, σημαιάκια ελληνικά (διακοσμητικά για ποτά), μαρκαδόρους – κόλλα στικ - ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο και στην συνέχεια πάνω στα χαρτόνια. Τα παιδάκια πάνω στο μπεζ και στην συνέχεια χρωματίζουμε και κόβουμε. Ετοιμάζουμε τον ήλιο, τις σημαίες και τα δέντρα. Τα χρωματίζουμε και τα κόβουμε. Φτιάχνουμε τα σπίτια με τον κόσμο και τέλος τα συγκεντρώνουμε. Πάνω στο γαλάζιο χαρτόνι βάζουμε κάπου στην μέση και με απόσταση τα σπίτια με τον κόσμο και από κει βάζουμε τα όρια του δρόμου και του ουρανού. Κάτω από τον ήλιο σχεδιάζω σκοινί για γιρλάντα.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το γαλάζιο χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας είναι γύρω από την μακέτα και κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Βάζουν τα παιδιά σαν να κάνουν παρέλαση, κολλάνε τα κοντάρια και τις σημαίες, τον ήλιο και τα δέντρα ανάμεσα στα σπίτια. Τέλος, κολλάνε τα σημαιάκια (αφαιρούν τα ξυλάκια) με απόσταση για να φτιάξουν την γιρλάντα.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Χριστουγεννιάτικο Έλατο (Μακέτα)

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος μαύρο 1m × 0,70cm, χαρτόνι χρώματος πράσινο 0,70cm × 0,50cm, πατρόν για έλατο, πατρόν για δώρα, πατρόν για γιρλάντα, πατρόν για μπαστουνάκια, αυτοκόλλητοι χρωματιστοί κύκλοι, αυτοκόλλητα χρυσά αστεράκια, ριζόχαρτο, μαύρο μολύβι , μαρκαδόρος χρώματος λευκό, μαρκαδόρος χρώματος μαύρο, κόλλα  στικ – κόλλα ρευστή – ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο και στην συνέχεια πάνω στο πράσινο χαρτόνι (μεγέθυνση). Το κολλάμε πάνω στο μαύρο χαρτόνι σαν βάση. Κόβουμε τους χρωματιστούς κύκλους και τα αστεράκια για να τα μοιράσουμε αργότερα στα παιδιά. Φτιάχνουμε και τα δώρα. Χρωματίζουμε τις γιρλάντες και τα μπαστουνάκια. Με τον άσπρο μαρκαδόρο σημαδεύω που θα κολλήσουν τα παιδιά τα αστεράκια πάνω στο μαύρο χαρτόνι και με τον μαύρο μαρκαδόρο που θα κολλήσουν τους χρωματιστούς κύκλους μέσα στο δέντρο.

Η δουλειά των παιδιών
Τοποθετούμε το μαύρο χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας είναι γύρω από την μακέτα και κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Βάζουν πρώτα τις γιρλάντες πάνω στο δέντρο και μετά κολλάνε τα μπαστουνάκια. Κολλάνε τους χρωματιστούς κύκλους σαν να είναι χριστουγεννιάτικες μπάλες και μετά βάζουν τα δώρα κάτω από το δέντρο. Τέλος, κολλάνε τα αστεράκια γύρω από το δέντρο.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.
ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος λευκό 1m × 0,70cm, χαρτόνι Α3 χρώματος λευκό, χαρτόνι Α4 σε 4 διαφορετικά χρώματα, πατρόν για το ρολόι, πατρόν για τους δείκτες, πατρόν για τις ταμπελίτσες , πατρόν για τα τετράγωνα, πατρόν για τα  μικρά ρολόγια, ένα διπλόκαρφο, μαρκαδόρος κόκκινος, κόλλα στικ – κόλλα ρευστή – ριζόχαρτο - ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο Σε κέντρο της μακέτας βάζουμε το μεγάλο ρολόι αφού πρώτα το φτιάξουμε (τοποθετούμε τους δείκτες στο κέντρο του ρολογιού με διπλόκαρφο). Το κολλάμε σαν βάση στο λευκό χαρτόνι. Κόβουμε τα μικρά ρολόγια για να τα μοιράσουμε αργότερα στα παιδιά. Με κόκκινο μαρκαδόρο φτιάχνουμε σκοινάκια για να μοιάζει σαν να κρέμονται οι ταμπελίτσες με τις ώρες. Κολλάμε τις ταμπελίτσες και τα τετράγωνα σε διάφορα σημεία της μακέτας.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το λευκό χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Κάνουμε το μάθημα γύρω από την μακέτα. Εξηγούμε πρώτα στα παιδιά πως χωρίζεται η ώρα (το και, το παρά, το και τέταρτο, το παρά τέταρτο). Ρωτώντας τα παιδιά κάθε φορά δείχνοντας τους την ώρα που δείχνει το ρολογάκι και ανάλογα την ταμπελίτσα κολλάμε και την αντίστοιχη ώρα.
Τέλος, στο μεγάλο ρολόι κάνουμε στην συνέχεια νε τους δείκτες και άλλες ασκήσεις στα παιδιά.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Ο Χειμώνας (Μακέτα)

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος λευκό 1m × 0,70cm, χαρτόνι Α4 χρώματος μπεζ, χαρτόνι Α4 χρώματος γκρι, χαρτόνι Α4 χρώματος λευκό, πατρόν για παιδάκια , πατρόν για σύννεφα, πατρόν για δέντρα γυμνά και φράχτη, πατρόν για χιονάνθρωπο, πατρόν για σπίτια, πατρόν για πουλάκι , σπρέι για τεχνικό χιόνι, ριζόχαρτο, μαύρο μολύβι, μαρκαδόρος χρώματος λευκό, μαρκαδόρους – κόλλα στικ – ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο και στην συνέχεια πάνω στα χαρτόνια. Τα παιδάκια πάνω στο μπεζ και στην συνέχεια χρωματίζουμε και κόβουμε. Ετοιμάζουμε τον φράχτη, τα δέντρα, το πουλάκι και τον χιονάνθρωπο. Τα χρωματίζουμε και τα κόβουμε. Στο γκρι χαρτόνι σχεδιάζουμε σύννεφα. Πάνω στο λευκό χαρτόνι τοποθετούμε τον φράχτη και τα δέντρα. Με γκρι μαρκαδόρο, φτιάχνω τα όρια του εδάφους και γραμμές γύρω από τα δέντρα και τον φράχτη. Στο επάνω μέρος του χαρτονιού κάνω μικρούς κύκλους με μολύβι για νιφάδες χιονιού.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το λευκό χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας.
Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας είναι γύρω από την μακέτα και κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Κολλάνε τα παιδιά σαν να παίζουν χιονοπόλεμο, τον χιονάνθρωπο, το πουλάκι, τα σπίτια και τα σύννεφα. Τέλος ο κατηχητής με το σπρέι περνά όλο το χαρτόνι από απόσταση για να μοιάζει το τοπίο χιονισμένο.
(ΠΡΟΣΟΧΗ: απομακρύνουμε τα παιδιά).


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Όλα τα παιδάκια του Κόσμου (Μακέτα)

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι Α4 χρώματος μπεζ, χαρτόνι Α4 χρώματος λευκό, χαρτόνι Α3 χρώματος λευκό, πατρόν για παιδάκια, πατρόν για περιστέρι, πατρόν για κλαδί ελιάς, πατρόν για την γη, ονομασίες κρατών αντίστοιχα με τα παιδάκια, ριζόχαρτο, μαρκαδόρος χρώματος μπεζ, μαρκαδόρους – κόλλα στικ – ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο και στην συνέχεια πάνω στα χαρτόνια. Τα παιδάκια πάνω στο μπεζ και στην συνέχεια χρωματίζουμε και κόβουμε. Ετοιμάζουμε το περιστέρι, το κλαδί ελιάς και τη γη. Τη γη την κάνουμε μεγέθυνση. Τα χρωματίζουμε και τα κόβουμε. Με γαλάζιο χρώμα βάφουμε τον ωκεανό και με το μπεζ την στεριά. Τέλος τα συγκεντρώνουμε. Πάνω στο λευκό χαρτόνι τοποθετούμε στο κέντρο την γη και σε διάφορα σημεία του υπολοίπου χαρτονιού τις ονομασίες των κρατών.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το λευκό χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας είναι γύρω από την μακέτα και κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Βάζουν τα παιδάκια αντίστοιχα πάνω από την ονομασία της χώρας που ανήκει το κάθε ένα. Κολλάνε το περιστέρι πάνω από την γη και στο ράμφος του βάζουνε το κλαδί ελιάς (εξηγούμε στα παιδιά τον συμβολισμό του για την ειρήνη).


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Θα μπορούσαμε να έχουμε μαζέψει ήθη και έθιμα των κρατών και να τα αναφέραμε, όπως και να τα συγκρίνουμε με τα δικά μας.

Η Ελιά (Μακέτα)

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος πράσινο 1m × 0,70cm, χαρτόνι Α4 χρώματος μπεζ, χαρτόνι Α4 χρώματος κίτρινο, χαρτί γκοφρέ χρώματος μαύρο, πατρόν για εργάτες, πατρόν για σκάλα, πατρόν για δέντρα, πατρόν για ήλιο, πατρόν για κοφίνια, ριζόχαρτο, μαρκαδόρους - κόλλα στικ - ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο και στη συνέχεια πάνω στα χαρτόνια. Τους εργάτες πάνω στο μπεζ και στη συνέχεια, χρωματίζουμε και κόβουμε. Ετοιμάζουμε τον ήλιο, την σκάλα τα δέντρα και τα κοφίνια. Τα χρωματίζουμε και τα κόβουμε. Τέλος τα συγκεντρώνουμε.
Πάνω στο πράσινο χαρτόνι βάζουμε κάπου στην μέση  τα όρια του χωραφιού. Κολλάμε τα δέντρα και από κάτω τους σχεδιάζουμε το έδαφος. Με το γκοφρέ χαρτόνι φτιάχνουμε μικρά μπαλάκια για ελίτσες.

Η δουλειά των παιδιών
Τοποθετούμε το πράσινο χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας είναι γύρω από την μακέτα και κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Βάζουν τους εργάτες ανάμεσα στα δέντρα, την σκάλα να ακουμπά πάνω σε κορμό δέντρου, τοποθετούν τα κοφίνια γύρω τους, κολλάνε και τον ήλιο. Τέλος, κολλάνε πάνω στα δέντρα, πάνω στο έδαφος και μέσα στα κοφίνια τις ελίτσες.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Το Φθινόπωρο (Μακέτα)

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.

ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος γκρι  1m × 0,70cm, χαρτόνι Α4 χρώματος ασημί, χαρτόνι Α4 χρώματος γαλάζιο, χαρτόνι Α4 χρώματος μπεζ, χαρτόνι Α4 χρώματος πορτοκαλί, χαρτόνι Α4 χρώματος κίτρινο, χαρτόνι Α4 χρώματος πράσινο, χαρτί γλασσέ χρώματος καφέ, ριζόχαρτο, μαρκαδόρος χρώματος ασημί, πατρόν για παιδάκια με έκφραση βιασύνης, πατρόν για γυμνά από φύλλα δέντρα, πατρόν για σαλιγκαράκια, πατρόν για μανιτάρια, πατρόν για σπίτια, μαρκαδόρους – κόλλα στικ – ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο και στην συνέχεια πάνω στα χαρτόνια. Τα παιδάκια πάνω στο μπεζ και στην συνέχεια χρωματίζουμε και κόβουμε. Στο ίδιο χαρτόνι τοποθετούμε τα μανιτάρια, τα σαλιγκάρια και τα σπίτια. Τα χρωματίζουμε και τα κόβουμε. Στα χαρτόνια κίτρινο, πορτοκαλί και πράσινο ζωγραφίζουμε φύλλα και τα κόβουμε. Με το γλασσέ φτιάχνουμε τα δέντρα, με το γαλάζιο σύννεφα και με το ασημί αστραπές. Τέλος τα κόβουμε και τα συγκεντρώνουμε. Πάνω στο γκρι χαρτόνι βάζουμε κάπου στην μέση και με απόσταση τα δέντρα και με καφέ μαρκαδόρο τραβάμε γραμμές για να κάνουμε το έδαφος. Με μαύρο μαρκαδόρο τραβάμε γραμμές για να μοιάζει ότι φυσάει.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το γκρι χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας.
Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας είναι γύρω από την μακέτα και κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Τοποθετούν τα παιδάκια ανάμεσα στα δέντρα και από κάτω από το έδαφος τα σαλιγκάρια και τα μανιτάρια. Δεξιά και αριστερά της μακέτας βάζουμε τα  σπίτια και στον ουρανό τοποθετούμε τα σύννεφα και τις αστραπές. Κολλάνε φύλλα από όλα τα χρώματα πάνω στα δέντρα και σκορπίζουν και γύρω τους, όπως και κάτω στο έδαφος. Τέλος με τον ασημί μαρκαδόρο κάνουμε παντού σταγόνες βροχής.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Χρήσιμο Ντοσιέ

Τα παιδιά πολλές φορές όταν έφευγαν από τον χώρο μας, ξεχνούσαν κάποιες φορές την ζωγραφιά τους ή κάποια φωτοτυπία. Έτσι σκέφτηκα να φτιάξουμε έναν ντοσιέ για να τις συγκεντρώνουν εκεί μέσα.

Πήρα χαρτόνια οντουλέ σε διάφορα χρώματα για να διαλέξουν τα παιδιά το χρώμα που τους αρέσει (υπάρχει στο  εμπόριο μπλοκ Α4 με 10 διαφορετικά χρώματα), σκράτς( έχει στα είδη ραπτικής), κόλλα και ψαλίδι. Αφαιρέσαμε από το Α4 λίγα εκατοστά από πάνω και το κόψαμε. Το υπόλοιπο το διπλώσαμε σε τρία μέρη από τα οποία το ένα λίγο πιο μικρό. Το κομμάτι που είχαμε αφαιρέσει το χωρίσαμε στα δύο και το κάναμε φυσαρμόνικα. Τα κολλήσαμε στις πλαϊνές πλευρές του Α4 και τέλος για κούμπωμα, κόλλησα το σκρατς στο μεγάλο κομμάτι από μέσα και στο μικρό από έξω πάνω πάνω.

Τέλος, στο σημείο που είναι το κούμπωμα το διακόσμησα με ένα χάρτινο λουλούδι που έκανα ή θα μπορούσαμε να κάνουμε καρδιά ή ότι άλλο μας αρέσει σαν σχέδιο. Για ακόμη πιο εντυπωσιακή κατασκευή διακοσμείτε και με χάντρες, πούλιες ή γυαλιστερές πέτρες.







Τελικά βγήκε πιο ωραίο απ’ ότι περίμενα και πρακτικό!!!

Το Σημειωματάριό Μου

 
Όσο και να έψαχνα στα βιβλιοπωλεία για ένα όμορφο σημειωματάριο, όλα μου φαίνονταν  κοινότυπα. Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξουμε μαζί με την τάξη μου, μόνοι μας, το δικό μας σημειωματάριο. Έτσι συγκέντρωσα τα υλικά και αρχίσαμε να δημιουργούμε!
Χαρτόνι Α4 (σε ότι χρώμα μας αρέσει, υπάρχει στο  εμπόριο μπλοκ Α4 με 10 διαφορετικά χρώματα), φύλλα μπλοκ (πήρα μπλοκ και αφαίρεσα το εξώφυλλο τους) , χαρτόνι οντουλέ (κατά προτίμηση στο ίδιο χρώμα με το χαρτόνι),αποξηραμένα ή μεταξωτά φύλλα και λουλούδια, κόλλα ρευστή (όταν δουλεύεται από παιδιά… αλλιώς κολλάμε με μπιστολάκι σιλικόνης).

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και απ’ ότι μου είπαν όλα το έχουν επάνω στο γραφείο τους. Με ελάχιστα υλικά πιστεύω ότι το αποτέλεσμα είναι υπέροχο!

Το Σημειωματάριό Μου Νο2

Μπορούμε βέβαια σε λίγο μικρότερα παιδιά να το φτιάξουμε ακόμα πιο εύκολα με σχεδόν τα ίδια υλικά. Απλώς αντί για λουλούδια , μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε γυαλιστερά πετράδια που εντυπωσιάζουν τα παιδιά, αλλά και το λουλούδι να το φτιάξουμε από χαρτόνι οντουλέ. 


Φτιάξτε το δικό σας τετράδιο.  Νομίζω ότι είναι όμορφη ιδέα για δώρο ή αναμνηστικό από κάποιο παιδικό πάρτυ!

Η Έξυπνη Φώκια

Σε ένα από τα μαθήματα μας, έκανα αφιέρωμα στα ζώα που είναι προς εξαφάνιση. Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξουμε κάτι που να το διακοσμήσουν τα παιδιά στο δωμάτιο τους. Με αυτόν τον τρόπο ήθελα κάθε φορά που θα το κοιτάζανε να θυμόντουσαν τα μηνύματα που θα τους πέρναγα για την κακοποίηση των ζώων. Όλα τα παιδιά ενθουσιάζονται όταν πάνε στο τσίρκο, έτσι λοιπόν διάλεξα την φώκια που την θεωρώ πολύ όμορφο ζωάκι.
Χρειάστηκα γκρι χαρτόνι, κίτρινο, κόκκινο και πράσινο, σπάγκο χρωματιστό, κινούμενα ματάκια και κόλλα. Έβγαλα πατρόν της φώκιας πάνω σε ριζόχαρτο γιατί όταν το βγάζεις φωτοτυπία πάνω στο γκρι χαρτόνι, μπορείς να το βγάλεις μπρός-πίσω. Τα ενώνεις και κολλάς τα ματάκια. Κόβεις έναν κύκλο από κάθε χρώμα χαρτονιού(κόκκινο, πράσινο, κίτρινο). Τον έναν κύκλο τον αφήνεις κανονικά και τους άλλους δύο τους διπλώνεις στην μέση. Κολλάς τον έναν από την μία πλευρά του σταθερού κύκλου και τον άλλον από την άλλη,(έτσι μοιάζει σαν μπάλα).
Στην συνέχεια το κολλάς στην μύτη της φώκιας. Ανοίγεις μια μικρή τρύπα πάνω στην μπάλα και περνάς τον σπάγκο για να μπορείς να το κρεμάσεις.

Όταν περιστρέφεται είναι πολύ χαριτωμένο!!!

Το πατρόν της χειροτεχνίας είναι:

Μια Πρωτότυπη Γάτα

Αυτή η κατασκευή είναι αρκετά εύκολη και τα υλικά του πολύ φτηνά. Χρειάζεσαι σφουγγάρι, χαρτί γκοφρέ, κινούμενα ματάκια, καλαμάκι, σπάγκος, χαρτόνι μπεζ, κόλλα.
Πρώτα απ’ όλα κόβουμε το σφουγγάρι σε τετράγωνο σχήμα και δένουμε με τον σπάγκο τις τέσσερεις γωνίες (καλό είναι ο σπάγκος να έχει το ίδιο χρώμα με το σφουγγάρι). Στο μπεζ χαρτόνι σχηματίζουμε την μύτη της γάτας και την χρωματίζουμε. Την κολλάμε και κολλάμε και τα μάτια.
Φτιάχνουμε από το γκοφρέ χαρτί έναν φιόγκο και τον κολλάμε με τέτοιον τρόπο που να καλύψουμε τις κάτω γωνίες.
Σκέφτηκα πολύ τι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω για τα μουστάκια της… η λύση: έκοψα από την σκούπα 6 πλαστικά και με λίγη κόλλα τα έβαλα με (λίγη απόσταση να έχουν μεταξύ τους) πίσω από την μύτη.
Τέλος πήρα το καλαμάκι και από την μεριά της μύτης έβαλα  πάλι λίγο κόλλα και το βύθισα από το κάτω μέρος του σφουγγαριού για να μπορούν να το κρατούν τα παιδιά. νομίζω ότι το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό.             

Αυτήν την κατασκευή την φτιάξαμε στο μάθημα που έκανα για τα ζώα της αυλής. 

Ένα Μικρό Τρικ

Σε κάποιο μάθημα που δεν είχαμε αρκετή ώρα για να δουλέψουμε και τους έβαλα να φτιάξουν μια μικρή κατασκευή, που θεωρώ ότι είναι πολύ χαριτωμένη.
Πήραμε σπιρτόκουτα, τα αδειάσαμε και αρχίσαμε γα ντύνουμε και τα δυο μέρη του κουτιού με μαύρο χαρτί γκοφρέ. Τις δύο πλαϊνές άκρες τις βάψαμε με μαύρο μαρκαδόρο. Σχεδιάσαμε ένα μικρό χελωνάκι και με ριζόχαρτο και καρμπόν μαύρο φτιάξαμε το καβούκι σε πράσινο χαρτόνι και το κεφάλι με τα πόδια σε μπεζ( το κεφάλι με πιο μακρύ λαιμό από τον κανονικό που θα σχεδιάζαμε). Στο εξωτερικό κομμάτι του σπιρτόκουτου κολλήσαμε το καβούκι με τα πόδια και στο εσωτερικό το κεφάλι. Τα παιδιά το έφτιαχναν χωρίς να ξέρουν το αποτέλεσμα.




Επιφώνημα έκπληξης!!! Είναι πολύ χαριτωμένο και εντυπωσιακό στα μάτια των παιδιών!

Το Πορτοφολάκι Μου

Το αφρώδες υλικό, είναι ένα υλικό που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε με διαφόρους τρόπους. Μπορούμε να το ράψουμε, να το κολλήσουμε, να το διπλώσουμε σαν να είναι ύφασμα. Πήρα λοιπόν σε διάφορα χρώματα( υπάρχει στο  εμπόριο μπλοκ Α4 με 10 διαφορετικά χρώματα), μαλλάκι πλεξίματος, ψαλίδι ζικ-ζακ, λουλούδι υφασμάτινο, βελόνες με μεγάλο μάτι για να μπορεί να περάσει το μαλλί και σκρατς (στα είδη ραπτικής).
Χώρισα το Α4 στα δύο και το ένα από τα δυο κομμάτια το έκανα λίγο πιο κοντό. Έκοψα και στα δύο κομμάτια το πάνω μέρος με το ψαλίδι ζικ-ζακ,(αυτό δεν είναι απαραίτητο απλώς το έκανα για λόγους αισθητικής). Εφάρμοσα το κάτω μέρος και των δυο και άρχισα να το ράβω με βελονιά κομπλέν για πιο ευκολία( ιδίως για τα παιδιά). Κόλλησα το σκρατς στο μεγάλο κομμάτι από μέσα και στο μικρό από έξω πάνω πάνω. Τέλος στο σημείο που είναι το κούμπωμα το διακόσμησα με το υφασμάτινο λουλούδι.

Τα κορίτσια από την τάξη, μου είπαν ότι έχουν Βάλει μέσα τα κοκαλάκια για τα μαλλιά τους. Έξυπνο!!!

Κόσμημα

Γι’ άλλη μια φορά ο χρόνος μας κυνηγούσε και έπρεπε να κάνουμε μια κατασκευή εύκολη και σχετικά γρήγορη. Λοιπόν: απλούς μεταλλικούς κρίκους, σατέν λεπτές κορδέλες( ότι χρώματα θέλετε, καλύτερα συνδυασμό δύο), πούλιες, χάντρες και ένα κρεμαστό(εγώ φυσικά διάλεξα σταυρό).
Αρχίζουμε να τυλίγουμε την κορδέλα (την αρχή την κολλάμε) και τα μυστικά της επιτυχίας είναι δύο: να το τυλίγουμε σφιχτά και το ένα να καπακώνει την άκρη του άλλου. Σε κάποιο σημείο του τυλίγματος περνάμε το κρεμαστό και συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο μέχρι το τέλος(κολλάμε πάλι και κόβουμε). Περνάμε από τον κρίκο του κρεμαστού κορδέλα και φτιάχνουμε φιόγκο. Τέλος μπορούμε γύρω-γύρω να κολλήσουμε πούλιες ή χάντρες.

Τα κορίτσια είχαν πολύ φαντασία. Όλα τα βραχιολάκια ήταν υπέροχα!

Χριστουγεννιάτικη Μπάλα

Δεν θα θέλατε να στολίσετε κάποια σημεία του σπιτιού σας με αντικείμενα που τα έχετε φτιάξει μόνοι σας;  Πάρτε μια μεγάλη σε μέγεθος μπάλα και με υλικά από παλιά χριστουγεννιάτικα στολίδια φτιάξτε καινούργια. Χρησιμοποιήστε καλύτερα μπιστολάκι σιλικόνης και βέβαια φαντασία.
Αν κάνετε την κατασκευή με παιδιά τότε κολλήστε με ρευστή  κόλλα, απλώς με λίγη υπομονή.

Όταν την τελείωσα μου άρεσε πολύ το αποτέλεσμα και την κρέμασα στο φωτιστικό του σαλονιού. Τα παιδιά την κρέμασαν στο φωτιστικό του δωματίου τους. Δεν σας κρύβω ότι το έφτιαξα και σε άλλα χρώματα και τις πρόσφερα σε φίλους!

Χριστουγεννιάτικη Κάρτα

Τι ποιο όμορφο από το να πάρεις τις ευχές σου μέσα σε μια χειροποίητη κάρτα;
Κάποια στιγμή θα σας δείξω και τις δικές μου. Προς το παρόν θα δείτε αυτή που έφτιαξα μαζί με τα παιδιά. Γαλάζιο χαρτόνι Α4 για να δίνει την αίσθηση του κρύου. Το διπλώνουμε στην μέση. Σκιτσάρουμε το πρόσωπο ενός τάρανδου και με ριζόχαρτο και μαύρο καρμπόν το ξεπατικώνουμε σε καφέ οντουλέ χαρτόνι (από την ανάποδη).
Το κόβουμε και το κολλάμε με ρευστή κόλλα στο κέντρο της κάρτας. Κόβουμε έναν μικρό κύκλο από κόκκινο χαρτόνι και τον κολλάμε για μύτη. Βάζουμε κινούμενα ματάκια και με μαύρο μαρκαδόρο σχηματίζουμε το στόμα. Φτιάχνουμε έναν φιόγκο από κόκκινη κορδέλα και τον κολλάμε για παπιόν. Στο κέντρο του κολλάμε μια χάντρα ή καλύτερα ένα κουδουνάκι.
Με λευκό μαρκαδόρο βάφουμε λίγο πάνω στα κέρατα και στ’ αυτιά για να μοιάζει ότι έχει επάνω του χιόνι. Τέλος διακοσμούμε γύρω του με αυτοκόλλητα χρυσά αστεράκια και με  αυτοκόλλητους μικρούς λευκούς κύκλους (υπάρχουν στα βιβλιοπωλεία) για να μοιάζουν σαν νιφάδες χιονιού.

Τα παιδιά γράφουν μέσα τις ευχές τους σε όποιο αγαπημένο τους πρόσωπο θέλουν!

Φθινοπωρινή Κάρτα

Όταν βλέπεις τον καιρό συννεφιασμένο και το χώμα  μυρίζει βροχή τότε το μυαλό σου γεμίζει με φθινοπωρινά χρώματα. Πήρα χαρτονάκια Α4 σε τέτοια χρώματα (πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βαθύ κόκκινο). Μάζεψα από το πάρκο της γειτονιάς μου φύλλα και πέταλα λουλουδιών και τα έβαλα μέσα σε περιοδικά για λίγες μέρες για να ξεραθούν. Έφτιαξα μια κάρτα με τα αποξηραμένα  γράφοντας ευχές για το φθινόπωρο. Ένα μπουκέτο γεμάτο άρωμα και χρώμα.
Τα παιδιά διάλεξαν όποιο χρώμα από χαρτόνι ήθελαν και με λίγη κόλλα φτιάξανε τις δικές τους κάρτες.

Πληροφορίες που μπορούμε να τις πούμε στα παιδιά:
Οι γεωργοί μαζί με την προσπάθεια τους και τον κόπο τους υπολογίζουν και στην βοήθεια της Παναγίας. Την θεωρούν προστάτρια της παραγωγής τους και της προσφέρουν πανσπερμία: βρασμένο σιτάρι ανακατεμένο με ροϊδόσπορους, αμύγδαλα και σταφίδες και τα πηγαίνουν στην Εκκλησία για να τα ευλογήσει ο παπάς. Το μισό το τρώνε και το άλλο μισό το ρίχνουν στο χωράφι.

Η Ανθισμένη Αμυγδαλιά

Αν κάνουμε μια βόλτα στην εξοχή θα δούμε από διάφορες μεριές να ξεπροβάλει η νεράιδα του Χειμώνα. Η αμυγδαλιά πάντα βιαστική, φοράει το ροζ της φόρεμα και μας κάνει βλέποντας την να γεμίζουμε ελπίδα και ψυχική ηρεμία. Ανθίζει και προμηνύει στην μέση του Χειμώνα τον ήλιο, την Άνοιξη και τον ερχομό των χελιδονιών.
Με λίγα υλικά μπορούμε και εμείς να την φέρουμε μέσα στο σπίτι μας για να μας το ομορφύνει.
Ξερά κλαδιά (από κάποιο φυτό που μας έχει ξεραθεί), pop corn, σπρέι ροζ , φύλλα σχεδιασμένα σε πράσινο χαρτόνι και κόλλα ρευστή.  


Νομίζω ότι το αποτέλεσμα είναι πολύ ικανοποιητικό. Μπορούμε να κάνουμε παραλλαγή αν θέλουμε να κάνουμε αφιέρωμα στην ελιά. Γίνεται κατά τον ίδιο τρόπο, απλώς αντί για pop corn, φτιάχνουμε με μαύρο γκοφρέ χαρτί,  μπαλάκια και τα κολλάμε στα κλαδιά.  Περιμένω την γνώμη σας!

Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2011

Μπουκαλάκι Αγιασμού

Στα πρώτα χρόνια της Εκκλησίας αυτοί που βαπτίζονταν, άναβαν τις λαμπάδες τους κι επειδή οι πολλές λαμπάδες έδιναν δυνατό φως, ονομάστηκε «Φώτα». Το γεγονός της βάπτισης του Χριστού, τα Θεοφάνια, η Εκκλησία μας το γιορτάζει στις 6 Ιανουαρίου.

ΥΛΙΚΑ
Μπουκαλάκια γυάλινα ή πλαστικά.
Έγχρωμες φωτοτυπίες από την εικόνα της Βάπτισης του Κυρίου.
Αλουμινόχαρτο (προαιρετικά) ή φελλό.
Σταυρουδάκια, χάντρες, πούλιες, τρέσα χρυσή.
Kόλλα.









ΕKΤΕΛΕΣΗ
Κόβουμε την εικόνα γύρω – γύρω.
Κόβουμε, αν χρειαστούμε, αλουμινόχαρτο σε μικρά τετράγωνα κομμάτια.
Εάν δεν είναι ασημένιο ή χρυσό το καπάκι του μπουκαλιού, τότε το τυλίγουμε με το αλουμινόχαρτο.
Προσοχή (μικρό κομμάτι, για να μπορεί να κλείνει καλά το καπάκι μετά). Εάν όχι χρησιμοποιούμε φελλό που τον διακοσμούμε και αυτόν.
Κολλάμε την εικόνα στο μπουκάλι.
Τέλος, διακοσμούμε με τις χάντρες, τις πούλιες και τα  σταυρουδάκια.