Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Ένας νέος τρόπος εργασίας για να εισάγουμε στα παιδιά την συνεργασία & το ομαδικό πνεύμα είναι να επιλέγουμε ένα θέμα και να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό. Θέματα που αφορούν την παράδοση, τα έθιμα, τις εορτές, τις εποχές κ.λ.π.
Καλούνται τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο όλα μαζί, για την τελική συμπλήρωση μιας μακέτας (ομοιώματος) που θα έχει να κάνει το θέμα.
Θα πρέπει να έχουμε ήδη ετοιμάσει το υλικό (χαρτόνι μακέτας, αντικείμενα, πατρόν, μαρκαδόρους, κόλλες κ.λ.π), ώστε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, κατά την διάρκεια του μαθήματος, στην σωστή τοποθέτηση  των υλικών.
ΥΛΙΚΑ:
Χαρτόνι χρώματος λευκό 1m × 0,70cm, χαρτόνι Α3 χρώματος λευκό, χαρτόνι Α4 σε 4 διαφορετικά χρώματα, πατρόν για το ρολόι, πατρόν για τους δείκτες, πατρόν για τις ταμπελίτσες , πατρόν για τα τετράγωνα, πατρόν για τα  μικρά ρολόγια, ένα διπλόκαρφο, μαρκαδόρος κόκκινος, κόλλα στικ – κόλλα ρευστή – ριζόχαρτο - ψαλίδι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Φτιάχνουμε τα πατρόν πάνω στο ριζόχαρτο Σε κέντρο της μακέτας βάζουμε το μεγάλο ρολόι αφού πρώτα το φτιάξουμε (τοποθετούμε τους δείκτες στο κέντρο του ρολογιού με διπλόκαρφο). Το κολλάμε σαν βάση στο λευκό χαρτόνι. Κόβουμε τα μικρά ρολόγια για να τα μοιράσουμε αργότερα στα παιδιά. Με κόκκινο μαρκαδόρο φτιάχνουμε σκοινάκια για να μοιάζει σαν να κρέμονται οι ταμπελίτσες με τις ώρες. Κολλάμε τις ταμπελίτσες και τα τετράγωνα σε διάφορα σημεία της μακέτας.

Η δουλειά των παιδιών:
Τοποθετούμε το λευκό χαρτόνι σε σταθερή επιφάνεια σαν βάση της μακέτας. Τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και με τις οδηγίες μας κολλάνε μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Κάνουμε το μάθημα γύρω από την μακέτα. Εξηγούμε πρώτα στα παιδιά πως χωρίζεται η ώρα (το και, το παρά, το και τέταρτο, το παρά τέταρτο). Ρωτώντας τα παιδιά κάθε φορά δείχνοντας τους την ώρα που δείχνει το ρολογάκι και ανάλογα την ταμπελίτσα κολλάμε και την αντίστοιχη ώρα.
Τέλος, στο μεγάλο ρολόι κάνουμε στην συνέχεια νε τους δείκτες και άλλες ασκήσεις στα παιδιά.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστώ!